Havok jest silnikiem fizycznym, odpowiadającym za interakcję przedmiotów w czasie rzeczywistym. Producenci gier stosują go nieprzerwanie od dwutysięcznego roku, kiedy to pierwsza, jeszcze testowa wersja ujrzała światło dzienne. Jego możliwości są naprawdę imponujące, a pierwszym (to moja subiektywna opinia) wysokobudżetowym tytułem, który w pełni wykorzystał potencjał drzemiący w Havoku był Star Wars: The Force Unleashed, stworzony przez studio LucasArts.
Project Anarchy – tak nazywa się silnik pisany przez programistów odpowiedzialnych za Havoka. Właściciele produktu, firma Intel, wydali polecenie stworzenia engine’a 3D, oferującego niespotykane dotąd efekty graficzne i fizyczne. Co ciekawe, Anarchy będzie udostępniany każdemu zainteresowanemu zupełnie za darmo. Twórcy nie przewidują pobierania jakichkolwiek opłat dodatkowych. A musicie wiedzieć, że większość wartościowych silników wykorzystywanych w dzisiejszych grach mobilnych jest płatna.
Jeżeli Project Anarchy przekona do siebie branżowych gigantów produkujących gry na urządzenia mobilne, będziemy świadkami skoku jakościowego porównywalnego do poprzedniej i obecnej generacji konsol stacjonarnych (np. PS2 i PS3).
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Pewne elementy silnika Havok są stosowane w wielu grach – zarówno mobilnych, jak i tych wydawanych na komputery i konsole stacjonarne.
Dopiero Project Anarchy wyzwoli pełnię mocy Havoka.
To tak jakby porównywać gry z Havokiem wydane w 2004 roku, a 2013. 🙂
Na początku migneło logo Modern Combat 4 i zauważyłem coś takiego jak odpadające fragmenty ścian tam jest 😉
wychodzi na to że Havok już w tej chwili jest stosowany w grach na iOS 😉