W styczniu bieżącego roku, pod patronatem Twittera, na rynku zadebiutowała aplikacja Vine. Dzięki niej użytkownicy mogą wymieniać między sobą krótkie, 6-sekundowe wiadomości wideo. Przyznam się szczerze, że nie wróżyłem temu zjawisku sukcesu, a tu się okazuje, że serwis ma ponad 40 milionów zarejestrowanych użytkowników.
Początkowo Vine była dostępna tylko dla iOS-a. Dopiero w czerwcu pojawiła się Androidowa wersja aplikacji. Jednak zanim to nastąpiło, Vine miał już 13 milionów zarejestrowanych użytkowników. Dziś, po dwóch miesiącach od wydania Vine także dla Androida, właściciele serwisu chwalą się 40 milionami zarejestrowanych użytkowników.
Wielka ekspansja nastąpiła po tym jak Vine wprowadził kilka funkcji uspołeczniających serwis. Po pierwsze, pojawiła się możliwość udostępniania wybranych filmików dalej (odpowiednik retweeta), a po drugie, użytkownicy w końcu mogli korzystać z rozmaitych kanałów tematycznych.
Nie wiadomo ilu użytkowników korzysta z serwisu na co dzień. Z pewnością ogromna część tych 40 milionów zarejestrowanych zainstalowała aplikację jedynie w celu jej sprawdzenia. Podejrzewam, że liczba aktywnych użytkowników Vine’a nie przekracza 15 mln.
źródło: WSJ
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Vine ma niesamowitą społeczność. Za każdym razem kiedy oglądam te filmiki to cieszę się bez opamiętania. Ludzie to mają łeb. 😀
Tak, zwłaszcza co poniektóre pozycje stąd: https://www….arget_id=0 😉