Jeżeli zajrzysz do App Store’a i natkniesz się na aplikację dostępną za darmo, nie zdziw się, gdy przycisk umożliwiający jej ściągnięcie będzie oznaczony napisem Get, a nie – jak dotychczas – Free. Co spowodowało taką zmianę?
Jak spekuluje TechCrunch, wprowadzenie zmian w etykietach sklepu Apple’a wiąże się z zaleceniami Komisji Europejskiej, która zwróciła się do elektronicznych koncernów, aby lepiej oznaczali w swoich sklepach z aplikacjami, które aplikacje dostępne są całkowicie za darmo, a w których można dokupić jeszcze jakąś zawartość poprzez mikropłatności. Dzięki temu taki Apple czy Google będą mogli uniknąć odpowiedzialności za to, że jakieś dziecko kupiło mnóstwo elementów poprzez płatności wewnątrz aplikacji, ponieważ „gra była oznaczona jako darmowa”.
Jeżeli chodzi o samą funkcjonalność platformy, to tutaj nic się nie zmienia – pod przyciskami umożliwiającymi ściągnięcie gry czy aplikacji wciąż wyświetlana jest informacja o możliwości dokonywania płatności wewnątrz danej aplikacji, a jeżeli produkt dostępny jest za opłatą – zamiast Get wyświetlana jest jego cena.
źródło: TechCrunch
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Na to czekałem. Często szukałem info o mikropłatnościach przed pobraniem aplikacji, a tak wszystko będzie jasne.