Wspólne „śledztwo” AndroidPolice oraz iTechTriad wykazało, że Google po cichu wprowadził w platformie Play zmiany, dzięki którym można m.in. otrzymać zwrot za kupione aplikacje w ciągu kilku minut, bez potrzeby usuwania aplikacji.
Dotychczas procedura otrzymywania zwrotów za aplikacje wyglądała następująco: użytkownik w ciągu 15 minut od zakupienia aplikacji mógł dokonać jej „zwrotu” – wówczas niechybnie pobrana pozycja była z telefonu usuwana, a Google zobowiązywał dewelopera danej aplikacji do zwrócenia pieniędzy w ciągu kilkunastu dni.
Teraz wygląda to tak: o zwrot możesz wnioskować nawet po upłynięciu magicznego 15-minutowego okresu, a pieniądze automatycznie w ciągu kilkunastu minut zwraca ci Google, nie kłopocząc w żaden sposób dewelopera. Co więcej, aplikacja, za którą chcesz uzyskać zwrot, nie jest z telefonu usuwana.
Nie wiadomo skąd u Google’a taka pozytywna zmiana. Mimo że użytkownicy z różnych stron świata potwierdzają, że sposób otrzymywania zwrotów się zmienił, to zdarzają się też osoby, u których zmian nie zauważono i wszystko odbywa się według dotychczasowych procedur.
Sposób inicjowania zwrotu nie uległ zmianie – wciąż należy wypełnić stosowny formularz, argumentując, dlaczego chce się uzyskać zwrot.
źródło: AndroidPolice, iTechTriad
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Zgadzam się. Wnioskowałem o zwrot kosztów 4 zakupionych przeze mnie aplikacji w wersji PRO, aplikacje jednego producenta, zwrot dostałem. Po 2-3 dniach kasa już była na koncie. A najlepsze jest to, że nadal mogę korzystać z tych wersji, tak tak – z wersji PRO. Trwa to już około 2 miesięcy 🙂 Producent umywa ręce, a Google olewa sprawę. Dla mnie to dobrze w sumie, ale dziwna sytuacja… 🙂