Onavo to popularny w naszym kraju dostawca aplikacji monitorujących zużycie pakietów internetowych. Count jest w Polsce absolutnym przebojem, co wielokrotnie przyznawali sami developerzy.
Mało kto jednak wie, że ta sama firma zajmuje się również mierzeniem użytkowania poszczególnych aplikacji za sprawą swojej usługi Insights.
Najnowsze zestawienie pokazuje, że usunięcie przez Apple klienta YouTube z preinstalowanego zestawu programów nie przeszkodziło iPhone’owcom w korzystaniu z niego. Aplikacja znajduje się na niemal połowie smartfonów z Cupertino w samych Stanach Zjednoczonych. W dniu 31 grudnia 2012 roku równo 44.5 procent użytkowników iPhone’a uruchamiało YouTube. Dla porównania – kilka miesięcy wcześniej, we wrześniu, YouTube był o ponad jedną piątą mniej popularny.
Onavo zwraca też uwagę na rosnące użycie Google Maps na iOS. Od momentu premiery program pojawił się na 29 procentach iPhone’ów w USA.
Drugie w kolejności jest Google Search (16 procent), następnie Gmail (9.8 procent) i przeglądarka Chrome (9.5 procent).
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.