We wrześniu Facebook poinformował o uruchomieniu testów automatycznego odtwarzania wideo podczas przeglądania news feeda na komórkach. Dziś niebieski portal robi krok naprzód i po automatycznie odtwarzających się filmikach przyszła pora na automatycznie wideoreklamy.
Na stronie Facebooka pojawił się artykuł, który szczegółowo wyjaśnia działanie nowej funkcji. W skrócie natomiast wygląda to tak, że między wpisami znajomych na news feedzie będą wyświetlane reklamy, które, gdy ich okno w całości pojawi się na ekranie, będą się automatycznie odtwarzać. Na szczęście nie będziemy doprowadzani do szału tym, że ktoś nagle będzie rozmawiał czy pojawi się muzyka znikąd, ponieważ dźwięk w reklamach będzie odtwarzany dopiero wtedy, gdy użytkownik postanowi na reklamę nacisnąć, a tym samym przełączy ją na widok pełnoekranowy. Przykładowe zastosowanie wideoreklam w Facebooku sprawdzicie pod tym adresem.
Facebook zapewnia, że nowy mechanizm wyświetlania reklam nie będzie obciążający dla pakietów internetowych, ponieważ aplikacja będzie wyświetlała reklamy tylko podczas używania połączenia Wi-Fi. Co ciekawe, raz ściągnięta reklama będzie przez pewien czas dostępna w telefonie, aby w sytuacji, gdy użytkownik będzie przeglądał Facebooka przez sieć komórkową, wciąż miał tę wątpliwą przyjemność oglądania reklam.
Wideoreklamy w Facebooku mają wystartować jeszcze w tym tygodniu. Więcej informacji na ich temat znajdziecie na stronie Facebooka.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.