Google’owi coraz bardziej zależy na zaprowadzeniu ładu w swojej platformie z aplikacjami dla Androida. Mają w tym pomóc najnowsze zmiany w regulaminie, do których każde deweloper musi się zastosować w ciągu 30 dni. Jedną z najlepszych „nowości” w regulaminie jest zakaz wyświetlania reklam jako powiadomień.
Kompletna lista zmian w Google Play, skompletowana przez chłopaków z Android Authority, wygląda następująco:
- Aplikacje nie mogą wyświetlać reklam (bądź odnośników do nich) jako powiadomień. Mogą jednak wyświetlać powiadomienia związane bezpośrednio z funkcjonalnością aplikacji.
- Aplikacje nie mogą zawierać fałszywych i mylących opisów. Dotyczy to również imienia i nazwiska dewelopera.
- Aplikacje nie mogą bez wiedzy użytkownika zmieniać ustawień telefonu.
- Aplikacje nie mogą zamieszczać na ekranie głównym skrótów, zakładek oraz ikon reklamowych.
- Aplikacje nie mogą sugerować użytkownikom usunięcia innych aplikacji firm trzecich.
- Rozszerzono znaczenie „mowy nienawiści”.
- Jako aplikacje hazardowe (zabronione w Google Play) zdefiniowano również pozycje, które oferują użytkownikowi pieniądze lub inne nagrody.
- Niedopuszczalne jest manipulowanie przy liczbie pobrań aplikacji, komentarzach, wprowadzanie mylących opisów i kombinowanie przy słowach kluczowych.
Jeżeli któryś z deweloperów nie zastosuje się do nowej polityki Google Play, jego aplikacje po wyznaczonym czasie zostaną usunięte. Kompletny regulamin dostępny jest pod tym adresem.
źródło: androidauthority
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.