Tytuł może brzmieć trochę dziwnie, ale Newsle – przynajmniej z założenia – nie ma służyć do żadnej formy stalkingu. To narzędzie do badania treści, jakie są publikowane w Sieci na temat Twoich znajomych.
Po połączeniu konta na Facebooku i LinkedIn w prosty sposób dowiesz się, o którym z Twoich znajomych napisała w danym dniu prasa. Działa to na zasadzie podobnej do Alertów Google czy polskiego Brand24, ale zorientowane jest wyłącznie na kontakty z mediów społecznościowych, nie na poszczególne marki lub frazy.
Według statystyk przytoczonych na stronie głównej, Newsle śledzi poczynania przeszło 50 milionów osób – co oczywiście nie znaczy, że faktycznie tylu użytkowników korzysta z serwisu.
Faktem jest jednak, że każdego dnia Newsle analizuje niemalże sto tysięcy źródeł i „czyta” ponad milion artykułów.
Firma pozyskała ostatnio inwestora – Advance Publications – który wyłożył ok. 1,6 miliona dolarów na dalszy rozwój Newsle. Łącznie, założycielom udało się już zgromadzić kwotę przekraczającą dwa miliony USD.
Źródło: The Next Web
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.