Możliwość zwrotu aplikacji nawet po 2 godzinach od momentu jej zakupu czy wyszczególnienie listy wszystkich zawartych w grze czy programie mikropłatności to nie jedyne udogodnienia, które stają się elementem nowej, prokonsumenckiej ofensywy włodarzy serwisu Google Play. Już niebawem wszystkie płatne aplikacje pojawiające się w tym serwisie będą musiały również zaoferować użytkownikom darmowe, testowe wersje.
Próbne wersje udostępnianych aplikacji miałyby oferować tylko wybrane funkcjonalności dostępne w pełnej wersji programu, a możliwość kupna nielimitowanej edycji ma zostać łatwo udostępniona z poziomu pobranej aplikacji. No i – co najważniejsze – za próbną wersję nie będziemy musieli płacić ani grosza.
Nie da się ukryć, że jest to próba zachęcenia klientów do częstszego sięgania po aplikacje przeznaczone na Androida – aktualnie dzienna wartość produktów zakupionych za pośrednictwem Google Play to około milion dolarów, z kolei Apple AppStore sprzedaje codziennie programy i gry na kwotę blisko 5 razy większą. Czas pokaże, czy te zmiany przyniosą spodziewany rezultat.
źródło: Google
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.