Czy „zwykła” aplikacja do rozpoznawania muzyki może kosztować tak gigantyczne pieniądze? Okazuje się, że tak – i udowadnia to Shazam!
Shazam, który pod koniec roku przeszedł wizualny lifting, obecnie wyceniany jest na równo miliard dolarów. Oczywiście drobne zmiany w funkcjonalności i wyglądzie nie są wyłącznym czynnikiem, jaki brał udział w tej ewaluacji – to przecież efekt ciągłej, 13-letniej pracy firmy zarządzającej tą usługą.
Średnio, w ubiegłym roku, z Shazama każdego miesiąca korzystało ok. 100 milionów użytkowników. To gigantyczny wzrost w stosunku do roku 2013, kiedy liczba ta była o 30 proc. niższa.
Nawet negatywne wiadomości z grudnia 2014 roku, kiedy Shazam stracił niecałe 9 milionów dolarów przychodu, nie zaszkodziły w kapitalnej ewaluacji całej spółki.
Źródło: The Wall Street Journal
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.