Patrząc na ostatnie sukcesy polskich twórców gier mobilnych nie sposób nie odnieść wrażenia iż – podobnie jak i autorzy gier komputerowych czy konsolowych – rodzime studia doszusowały już do czołówki. Potwierdzeniem tej tezy jest nadciągający Real Boxing 2.
Bydgoskie studio Vivid Games już na stałe wpisało się do czołówki światowych growych deweloperów – ot, wystarczy chociazby wspomnieć o tym, że to oni są odpowiedzialni nie tylko za pierwszą część tego mobilnego boksu, ale również za bardzo ciepło przyjęte przez graczy Godfire: Rise of Prometheus, czyli swoistego, klasycznego RPG-a połączonego ze slasherem. Druga część Real Boxing ma być potwierdzeniem, że rodacy uderzają już tylko i wyłącznie w najwyższe tony, a przy tym pokazują, że robienie gier mobilnych to już naprawdę niesamowicie poważny biznes, za którym idą potężne sumy.
Wiele do myślenia daje już fakt, iż Real Boxing 2 pod względem technicznym korzysta z Unreal Engine 4, czyli najnowszej odsłony tego kapitalnego silnika graficznego, z którego bardzo chętnie korzystają twórcy wielkich tytułów komputerowych czy konsolowych. Co więcej, nadal mamy do czynienia z sytuacją, gdy autorzy gier przeznaczonych chociażby na PlayStation 4 korzystają z Unreal Engine 3, nie mogąc okiełznać tej technologii i odpowiednio zoptymalizować swojej produkcji. Wyobraźcie więc sobie, że ktoś używa znacznie bardziej zaawansowanego narzędzia i na dodatek próbuje je wykorzystać pod kątem tabletów i smartfonów. Tak, to wielka sztuka, ale ekipa Vivid Games niekoniecznie porywa się z motyką na słońce, bo udowodniła już, że potrafi tworzyć gry wyglądające ponadprzeciętnie. A to przecież nie koniec – twórcy bowiem przeniosą do gry szereg profesjonalnie wykonanych sesji motion capture, które umożliwią stworzenie bardzo realistycznej animacji.
Twórcy tej gry stawiają sprawę jasno – nie będziemy rezygnować ze sprawdzonego już modelu rozgrywki, bo jest to po prostu niepotrzebne. Po co bowiem zmieniać coś, co dobrze się przyjęło? Jasna sprawa, choć Real Boxing ma w założeniach trafić do jeszcze szerszej grupy graczy. Już po sukcesie pierwszej odsłony serii wydaje się to być dużym wyzwaniem, ale kluczem do osiągnięcia tego celu mogą stać się znacznie poszerzone możliwości gry w sieci z innymi graczami. Vivid Games otwarcie celuje w tryby sieciowe, licząc na to, że spora społeczność gry pozwoli również sporo zarobić – to oczywiste.
O tym, z jak wielkimi pieniędzmi w tym biznesie mamy do czynienia, niech świadczy fakt o nawiązaniu współpracy przez bydgoskie studio z kultową wytwórnią filmową Metro-Goldwyn Mayer. Na mocy porozumienia jedną z grywalnych postaci w Real Boxing 2 będzie sam Rocky Balboa. Choć to tylko ciekawostka, bowiem kultowemu bohaterowi daleko do kunsztu osiąganego przez zawodowych bokserów, to sam fakt pojawienia się w grze takiej postaci sugeruje, że już nikt nie patrzy na mobilne gierki przez różowe okulary, ale szuka w nich potencjalnych narzędzi do dodatkowego zarobku czy też szeroko zakrojonej promocji.
I to w przypadku Real Boxing 2 ma szansę się udać – już na kilka miesięcy przed premierą gra wzbudza olbrzymie emocje wśród miłośników mobilnej rozgrywki, a produkcja bydgoskiego studia to po prostu potencjalny hit. Efektowna, grywalna, z wieloma możliwościami – oto gra, która pokazuje, że mobilne granie to biznes jak najbardziej na serio.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.