Nowa aplikacja biometryczna do zakupów online eliminuje konieczność zapamiętywania haseł. Mastercard właśnie udostępnia ją w 12 krajach Europy, a kolejne kraje dołączą w 2017 r.
Mastercard poinformował o wprowadzeniu w Europie Identity Check Mobile, nowej aplikacji płatniczej, która wykorzystuje technologie biometryczne, takie jak rozpoznawanie odcisku palca czy twarzy do weryfikacji tożsamości użytkownika. Technologia ta została właśnie udostępniona na 12 rynkach w Europie: w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Norwegii, Szwecji, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Przeszła ona już udane testy w Holandii, USA i Kanadzie, a w 2017 r. będzie wprowadzana etapami na całym świecie.
Powszechnie stosowane metody weryfikacji tożsamości przekierowują kupujących online ze strony internetowej sprzedawcy albo z aplikacji mobilnej na inną stronę, na której wymaga się pamiętania i wprowadzenia hasła. Proces ten bywa czasochłonny i może skutkować rezygnacją klienta z dokonania zakupu lub odrzuceniem transakcji w przypadku podania nieprawidłowego hasła.
Aplikacja Identity Check Mobile firmy Mastercard eliminuje konieczność zapamiętywania haseł, co znacznie przyspiesza proces płatności przy jednoczesnym zwiększeniu jego bezpieczeństwa. Zamiast wpisywania hasła posiadacz karty potwierdza swoją tożsamość za pomocą skanera odcisków palców na smartfonie lub technologii rozpoznawania twarzy przez zrobienie sobie zdjęcia typu selfie.
Nieustannie usprawniamy proces dokonywania płatności online, tak żeby był on możliwie bezproblemowy, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. To ważny krok w rozwoju technologii płatniczych. Rozwiązania takie jak karty zbliżeniowe, płatności mobilne i wearables zrewolucjonizowały zakupy w sklepach fizycznych. Obecnie wprowadzamy aplikację Identity Check Mobile do płacenia za zakupy online w Europie, a wkrótce również na całym świecie.
– Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. ryzyka korporacyjnego i bezpieczeństwa
Nowa aplikacja Mastercard stanowi odpowiedź na badania opinii europejskich konsumentów, z których wynika, że wolą oni płatności biometryczne niż obecne rozwiązania wykorzystujące hasła.
źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.