Jak powszechnie wiadomo, Google oferuje większość swoich usług za darmo. Jednak nie jest to organizacja charytatywna i na czymś zarabiać musi – pośrednio źródłem dochodów są informacje o użytkownikach, które sami udostępniają, a bezpośrednio reklamy, które dzięki wspomnianym informacjom są odpowiednio personalizowane. Już niedługo, zyski właściciela Androida może zwiększyć nowość, w postaci sponsorowanych wyników wyszukiwań w Google Play.
Dziś rano, Google ogłosił testy nad taką funkcjonalnością. W założeniu – podobnie jak w wyszukiwarce Google, w zamian za płatność, konkretna aplikacja miałaby się wyświetlać na pierwszym miejscu listy, przy wprowadzeniu odpowiednich, zdefiniowanych fraz. Celem takiej zmiany, jest przeniesienie części wyszukiwań ze wspomnianej wyszukiwarki Google, do sklepu Google Play – ale czy taki efekt uda się uzyskać? Wątpie. Na razie nieznany jest cennik takich usług, model płatności ani termin wprowadzenia takiej usługi do powszechnego użytku – na razie pozostaje ona na testach.
Prawdę mówiąc, to jedna z takich decyzji, po której wdrożeniu nic już nie będzie takie samo. Sukces w Google Play, dotychczas liczony liczbą pobrań i pozytywnych ocen, będzie sobie teraz można po prostu kupić. W mojej opinii, jest to negatywna zmiana, ale tak naprawdę spodziewana od dawna – w końcu apetyt Google na zyski jest nieograniczony.
Źródło:TechCrunch
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.