Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro odbędą już w zasadzie już za moment. Z tej okazji, Google chce przygotować specjalne materiały oraz ułatwić osobom z całego świata zwiedzanie brazylijskiego miasta. W tym celu, amerykańska firma przygotowała ogromny i pracochłonny pomysł.
Letnie Igrzyska Olimpijskie już praktycznie za rogiem: przygotowanie nie przeszkadzają w tym, aby Google znalazło się już w centrum wydarzeń i zaczęło przygotowywać nowości, które będą czekać na użytkowników. Tym razem amerykański gigant chce wykorzystać swoje najlepsze produkty, aby ułatwić nam śledzenie ulubionych dyscyplin oraz pozwolić na przeniesienie się do samego centrum akcji: wszystko to oczywiście wtedy, kiedy nie będziemy musieli ruszać się z kanapy lub odsuwać od komputera.
W celu przybliżenia i podsunięcia nam informacji pod nos, Google wykorzysta swój największy atut czyli wyszukiwarkę. Od wpisania frazy do wciśnięcia przycisku enter, amerykańska firma zadba o to, aby eksponować wyniki związane z rozgrywkami, sportowcami oraz dyscyplinami, w których obecnie toczą się pojedynki. Co najlepsze, Google pokaże również przekonwertowane strefy czasowe w ten sposób, aby każdy mógł dobrać do siebie to, co chce oglądać o danej godzinie. To jeszcze jednak nie koniec: do tych wszystkich informacji zostaną dołączone również filmy, informacje o medalach oraz inne zagadnienia związane bezpośrednio z wyszukiwaniem. Całość oczywiście jest oprawiona w piękną, minimalistyczną szatę graficzną – tak, aby nie stwarzać niepotrzebnego chaosu. Wszyscy wiemy przecież, że tak duże zawody dostarczają ogromnej ilości informacji.
Google ma zamiar również ułatwić znalezienie programu transmisji i przygotowało specjalną zakładkę, która agreguje w sobie 30 najpopularniejszych krajów.
Własne spojrzenie na Rio
Oprócz prezentacji wyników w wyszukiwarce, Google zamierza również na własną rękę pokazywać rzeczy, które dzieją się na Olimpiadzie. W tym wypadku amerykański gigant zacznie od StreetView, na którym to można oglądać najciekawsze miejsca w mieście oraz obiekty, na których będą zmagać się sportowcy. Dodatkowo, w 60 krajach w serwisie YouTube dostępne będą materiały stacji telewizyjnych w dwóch językach: angielskim oraz japońskim – wszystko to jest związane z oficjalną transmisją z Igrzysk.
Ciekawym smaczkiem jest fakt, iż do brazylijskiego miasta zostaną również wysłani wybrani YouTuberzy, których zadaniem będzie pokazać, jak to jest być i żyć w Rio podczas największego wydarzenia sportowego. Każda z wysłanych osób (będzie ich 15), będzie nadawać na żywo oraz mobilnie za pomocą dostępnej technologii. Jak widać Google naprawdę przykłada się do technologicznej oprawy imprezy.
Nie pozostaje nam więc nic innego, jak wygodnie usiąść przed tabletem lub komputerem i śledzić to, co dzieje się na żywo. Nowości będą dostępne dla sprzętów z Androidem oraz iOS a także w przeglądarkowej wersji serwisu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.