Facebook oficjalnie zaprezentował Workplace, czyli nowe narzędzie, które ma posłużyć do pracy oraz być jednocześnie oficjalną konkurencją dla Slacka. Jak dokładnie działa i przede wszystkim ile kosztuje ten pomysł?
Facebook przegrywa ze Snapchatem, więc kopiuje jego rozwiązania i trudno się temu dziwić. Tym razem jednak amerykański gigant społecznościowy wziął się za inną, popularną aplikację, czyli Slacka, który umożliwia oraz przede wszystkim ułatwia pracę w grupach małych zespołów czy przedsiębiorstw. Facebook Workplace to nie tylko serwis społecznościowy ale również aplikacja pozwalająca na skuteczną komunikację z pracownikami oraz szefostwem.
Facebook Workplace działa już dla wszystkich zainteresowanych. Od teraz możemy wykorzystać tę platformę społecznościową, która działa jak połączenie Slacka wraz z Linkedin. Za korzystanie z Workplace trzeba będzie jednak zapłacić. Model opłat działa podobnie jak u konkurencji, czyli opiera się o ilość aktywnych użytkowników w jednym miesiącu. Im więcej aktywnych userów tym mniejsza opłata za każdego z nich – to oczywiście logiczne i nie podlega dyskusji. Jeżeli będzie to mniej niż tysiąc osób w skali miesiąca, wtedy też Facebook zażyczy sobie około 3 dolarów miesięcznie za każdą osobę. Jeżeli jednak nasza organizacja jest ogromna, wtedy też czekają odpowiednie zniżki.
Oprócz samej aplikacji dostępnej w przeglądarce, Facebook Workplace działa oczywiście również w oparciu o urządzenia mobilne z systemami Android oraz iOS.
Wersja testowa Workplace ma osiągać ponoć niesamowite wyniki: z pilotażu korzystało około 1 tysiąca firm z całego świata, a całość została wzbogacona o ponad 100 tysięcy grup. Do Facebook Workplace stopniowo mają trafiać nowe funkcje a sama usługa ma rosnąć w siłę. Na to wszystko trzeba będzie jednak jeszcze poczekać.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.