Facebook nie śpi i intensywnie goni konkurencję pod względem kilku ważnych rozwiązań. Tym razem zmiany znów objęły aplikację mobilną, która w ostatnim czasie stała się prawdziwym oczkiem w głowie u Marka Zuckerberga.
W tym miesiącu aplikacja Facebooka przechodzi apogeum związane z aktualizacjami oraz nowymi funkcjami. Wcześniej pisałem dla Was o tym, że mobilna wersja portalu społecznościowego pozwoli robić zakupy bezpośrednio w aplikacji oraz zadba o nasze zdjęcia i pakiet internetowy. Wygląda jednak na to, że te wszystkie zmiany są dopiero początkiem i ukierunkowaniem drogi rozwoju portalu Marka Zuckerberga. Co czeka na użytkowników tym razem?
Na swoim oficjalnym blogu Facebook poinformował o rozszerzeniu i częściowej zmianie treści, które finalnie trafiają do centrum powiadomień w naszej aplikacji. Jeżeli korzystamy z powiadomień push na naszych urządzeniach to zazwyczaj możemy zobaczyć informacje o polubieniach lub komentarzach pod naszymi statusami czy zdjęciami. Do tego dochodzą przypomnienia o urodzinach oraz (zgodnie z preferencjami) ważne informacje na temat naszych znajomych.
Od teraz jednak, aplikacja Facebooka będzie mogła podsuwać nam jeszcze więcej interesujących treści. Wszystko jednak okupione jest stałą łącznością z modułem GPS w naszym smartfonie. Krótko mówiąc: będzie lepiej i ciekawej tylko wtedy, kiedy zdecydujemy się na non-stop włączoną opcję lokalizacji. I tutaj wielu użytkowników może mieć problem, któremu sam się nie dziwię. Z lokalizacji w swoim urządzeniu korzystam raz na jakiś czas i wiem, że skutecznie „pożera” ona baterię. Czy ta opcja będzie jednak warta kolejnej dawki powiadomień?
Dzięki wszystkim informacjom o naszej lokalizacji, aplikacja Facebooka będzie w stanie wyświetlić dane o pogodzie i ostrzeżeniach z nią związanych. Oprócz tego bez problemu otrzymamy kolejne informacje dotyczące spektakli odbywających się w pobliskich kinach czy teatrach lub po prostu telefon zawibruje nam z propozycją obiadu w pobliskiej restauracji. Do tego wszystkiego przy każdej z wyżej wymienionych opcji będziemy mogli zapoznać się z opiniami poszczególnych użytkowników – dokładnie tak jak ma to miejsce podczas korzystania z przeglądarkowej wersji serwisu. Czy inteligentne powiadomienia bazujące na lokalizacji mają zacząć zrzeszać konkretne społeczności oraz osoby o podobnych zainteresowaniach? Na to pytanie jest mi ciężko odpowiedzieć.
Aktualizacja aplikacji jest już dostępna dla systemu iOS oraz Android. Co ciekawe, Facebook nie wymusza na użytkownikach próbowania nowych ustawień. Po uaktualnieniu wszystkie opcje pozostają zapisane w ten sam sposób i tylko od nas zależy czy zdecydujemy się wypróbować nowe funkcje.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.