Apple pracuje mocno nad tym, aby skutecznie odświeżyć aplikację swojego sklepu – Apple Store. Według nowych przecieków, już niedługo w aplikacji pojawią się rekomendacje dopasowane indywidualnie dla każdego użytkownika!
Apple obecnie ma pracować nad przeprojektowaniem swojej najważniejszej aplikacji mobilnej, a konkretnie App Store. Według serwisu Bloomberg, nowa aktualizacja pozwoli użytkownikom na zakup produktów Apple bezpośrednio w sieci. Oprócz tego, w Apple Store ma pojawić się funkcja „Dla Ciebie”, która będzie prezentować użytkownikom nowości oraz aplikacje bazujące na guście oraz analizującym nasze wcześniejsze zakupy.
Aktualizacja, która ma trafić do Apple Store pojawi się w przeciągu najbliższych dwóch tygodni – wszystko to w zależności od powodzenia testów oraz opinii programistów i osób zaangażowanych bezpośrednio w tę nowość. Sam sklep z aplikacjami ma działać podobnie do tego, jak do tej pory działa Amazon.com. Na przykład, jeżeli zakupimy bezpośrednio produkt z poziomu smartfona, Apple pokaże nam akcesoria lub inne dodatki przeznaczone do naszego zakupu – proste, ale skuteczne nakręcanie sprzedaży. Nie trzeba się nad tym długo zastanawiać. Bloomberg zauważa również, iż nowa wersja ma pozwolić na jeszcze większą integrację pod względem spójności oraz wyglądu samego interfejsu – iPhone i iPad będą wyświetlały dokładnie taki sam Apple Store, bez różnić, które są obecne dzisiaj. Mimo to, rzecznik Apple odmówił komentarza w tej kwestii, co jest dość zastanawiające.
„Dla Ciebie”, czyli wspomniana, nowa karta w Apple Store ma być nie tylko prostą funkcją, która znajdzie się w pierwszej lepszej aktualizacji. Według plotek, sama możliwość pokaże się przed prezentacją iPhone’a 7 na jesień tego roku, a Apple ma poprawić strukturę przychodów dzięki wprowadzeniu tego systemu. Sprytny ruch, jeżeli faktycznie amerykańska firma chce zrobić to bezpośrednio przed zaprezentowaniem kolejnego smartfona, na którego przecież znajdą się tłumy chętnych. Dostępność akcesoriów oraz fizycznych produktów również ma się zwiększać, wszystko to oczywiście wraz z czasem.
Warto wspomnieć też, iż funkcja rekomendacji ma być oparta na dotychczasowych zakupach, ale koncentruje się też na zwiększeniu bezpieczeństwa oraz prywatności. Nie wiemy jeszcze, co dokładnie to oznacza oraz jaką niespodziankę szykuje Apple, jednak można podejrzewać, że chodzi tu po prostu o system płatności lub inne optymalizacje związane bezpośrednio z zakupami.
Poprzez nową decyzję, Apple dołącza do Google oraz innych marek, które śledzą zachowanie użytkownika w sieci i bazując na nim podsuwają mu mniej lub bardziej trafne rekomendacje. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko czekać na premierę nowości – już za dwa tygodnie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.