Jeżeli nie chcesz marnować swojej przestrzeni OneDrive, a korzystasz z aplikacji pakietu Office na swoim iPhonie czy iPadzie, to mam dla ciebie dobrą wiadomość – od teraz pliki z PowerPointa, Worda czy Excela można zapisywać w chmurze Apple’a.
Nie jest to jednak takie proste jak zapisywanie plików w chociażby Dropboxie. Otóż aby zapisać plik w chmurze Apple’a, wybierając miejsce docelowe, na ekranie głównym nie ujrzysz opcji iCloud – aby uzyskać do niej dostęp, musisz wybrać opcję Więcej.
Ciekawym ograniczeniem ze strony aplikacji Microsoftu jest również to, że chcąc otworzyć np. plik z iCloud Drive przy pomocy Worda, aplikacja będzie widziała również inne pliki tekstowe zapisane w tym miejscu (np. przy pomocy TextEdit z OS X), ale nie będzie potrafiła ich otworzyć. Trudno stwierdzić czy takie zachowanie aplikacji jest pstryczkiem w nos użytkowników, czy może było to całkowicie niezamierzone.
Aby mieć dostęp do iCloud Drive z poziomu aplikacji Microsoftu, najpierw musisz je zaktualizować bezpłatnie poprzez App Store’a. Korzystanie z opisywanej funkcji wymaga oprogramowania iOS 8.
źródło: iPhone Hacks
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.