Dziś mam dla Was trochę nietypową propozycję, ponieważ jest ona zupełnie inna od innych gier, które wcześniej recenzowałem. Nie ma szybkiej akcji ani bardzo kolorowej oprawy wizualnej, jest za to dużo spokoju oraz czarno-biała kolorystyka, która na swój sposób urzeka. Dopiero z czasem nabiera ona kolorów, ale cały czas utrzymana jest w podobnym tonie. Czy taka na pierwszy rzut oka mało rozrywkowa gra, jak Contre Jour, może zapewnić świetną zabawę?
Fabuła
Film wyjaśniający fabułę informuje nas o tym, że w tym rozległym świecie jest bohater, który kieruje się sercem i jego zadaniem jest ożywienie krainy, w której mieszka. Musimy zbierać świecące kulki, które wypadły z kwiatów i przez to one straciły swoją żywotność. Tylko dzięki naszym działaniom możemy przywrócić odrobinę koloru szarym roślinom, a będziemy to robić na wiele różnych sposobów.
Rozgrywka
Rozgrywka jest bardzo mocną stroną tej produkcji i mimo tego, że nie jest taka jak w większości gier mobilnych to potrafi zainteresować na dłuższą chwilę. Cała gra idealnie uzupełnia się z muzyką i grafiką, o której napisałem więcej trochę niżej. Jak już wspominałem jesteśmy okiem i naszym zadaniem jest dostanie się do świecącego niebieskiego punktu. Po drodze dla większej ilości punktów musimy zbierać też mniejsze świecące kulki.
Przemieszczamy się na dwa sposoby – pierwszym z nich jest możliwość modyfikowania terenu dzięki czemu nasz bohater turla się w konkretną stronę. Na pierwszych poziomach to w zupełności wystarcza, ale kolejna plansze są już dużo trudniejsze. Wtedy potrzebujemy podłączyć się do innych oczu, które rozmieszczone są w różnych miejscach i mają wypustki. To właśnie dzięki nim możemy się połączyć i wtedy dotrzeć do odpowiedniego miejsca. Możemy być przyłączeni do kilku naraz. Niektóre są rozciągliwe, a inne są zawsze tej samej długości. Są też inne elementy, jak np. miejsca, które wyrzucają nas w górę.
Oczywiście nie jest tak łatwo i na naszej drodze znajdziemy różne przeszkody w postaci np. kolców czy elementów zręcznościowych. Gra chwilami nabiera tempa i wtedy trzeba się chwilę do tego przyzwyczaić, ale po chwili wprawy nie jest tak ciężko.
Sterowanie polega na modyfikowaniu terenu lub przeciąganiu odpowiednich wypustek. Jedynie gdy trzeba trochę przyspieszyć to może ono być problematyczne.
Grafika i dźwięk
Grafika z zdecydowanej większości jest czarno-biała (dopiero w późniejszych poziomach się to trochę zmienia), a tylko niektóre elementy są innego koloru. Jest to gra animowana co w połączeniu z taką kolorystyką tworzy razem bardzo interesującą całość i nadaje bardzo wyjątkowego klimatu tej produkcji. Wszystko jest bardzo wyraźne i dość proste, ale to akurat jest zaleta tej gry.
Jeśli chodzi o muzykę to tutaj jest ona idealnie wpasowana w klimat gry. Już na samym początku dostajemy informację, że dla jeszcze lepszych wrażeń audio powinniśmy grać na słuchawkach. Jednak nawet bez tego muzyka jest po prostu świetna. Dobry wybór na ciche i spokojne wieczory.
Podsumowanie, ocena i opinia
Gra nie jest trudna do podsumowania, ponieważ broni się pod wieloma względami. Walory audio-wizualne w połączeniu z dobrą rozgrywką dają bardzo ciekawy produkt i na pewno warto się nim zainteresować. Zdecydowanie jednak nie jest to typowo rozrywkowa produkcja, dlatego nie każdemu może ona odpowiadać. Tam gdzie fan tej gry zobaczy interesującą grafikę i świetną muzykę, jej przeciwnik może dostrzec smutną grę, która na dodatek ma przygnębiającą oprawę muzyczną. Moim zdaniem nie wolno opierać się na filmach czy recenzjach z Contre Jou tylko trzeba samemu sprawdzić, czy taka produkcja nam odpowiada.
Gra była stworzona na iOSa, a potem dostała też swoją konwersję na przeglądarki internetowe – możecie tą wersję znaleźć na stronie Contre Jour. Dlatego nawet jeśli nie macie wersji na Windows Phone, którą tutaj opisuję to możecie zapoznać się z recenzowaną pozycją.
Gra jest płatna i kosztuje 10,49 złotych, ale zawsze możecie najpierw ją wypróbować. Pozycja jest dostępna zarówno na telefony z Windows Phone 8, jak i na nadal bardzo popularną siódemkę.
Każdy z najważniejszych elementów składowych został oceniony w skali od 1 do 10 punktów, gdzie 1 prezentuje poziom bardzo słaby, 5 jest odpowiednikiem standardów rynkowych, a 10 jest notą najwyższą. Średnia ocen stanowi ocenę całkowitą.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- GRAFIKA8
- DŹWIĘK10
- STEROWANIE8
- GRYWALNOŚĆ9
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.