Facebook wie jak zdenerwować użytkownika, a przy tym nieźle na tym zarobić. Jak dowiadujemy się z oficjalnej strony Facebooka, koncern przygotowuje kolejną nowość dla użytkowników mobilnej aplikacji polegającą na automatycznym rozpoczynaniu odtwarzania wideo podczas przeglądania news feeda.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie firmy:
Dziś zaczynamy testować łatwiejszy sposób przeglądania filmików na Facebooku. Teraz gdy zobaczysz w news feedzie wideo, zostanie ono automatycznie odtworzone. Początkowo bez dźwięku, ale jeżeli zechcesz odtworzyć z dźwiękiem na pełnym ekranie, wystarczy, że na nim naciśniesz. Przewiń niżej jeżeli nie zechcesz oglądać.
Oczywiście nie ma co się łudzić, że ta nowość jest rezultatem troski Facebooka o swoich użytkowników. Wprowadzenie akurat takiej „innowacji” będzie idealną formą reklamowania się na niebieskim portalu. Choć funkcja ma być dostępna dla zwykłych użytkowników, korzystać z niej będą mogły również profile komercyjne. Wygląda to tak:
Nowa funkcja udostępniana jest sukcesywnie losowym użytkownikom z różnych stron świata. Najpierw Facebook musi zobaczyć jak na nią reagujemy, a dopiero potem wprowadzi ją dla wszystkich.
Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do tej nowości, chociażby z uwagi na to, że samo rozpoczęcie odtwarzania wideo czy samo odtwarzanie na mało zaawansowanych urządzeniach jest dość wymagającym sprzętowo działaniem, które pewnie będzie spowalniać przeglądanie news feeda. Obym się mylił.
źródło: iDB
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.