Ok, w grze co prawda mamy mikrotransakcje, ale raczej nikt ich nie używa – w zamian za płacenie za kolejne postaci w tej przeuroczej zręcznościówce wzorowanej na klasycznym Froggerze musimy jedynie obejrzeć reklamy. Wydawałoby się dziwne rozwiązanie, a jak się okazuje – jakże skuteczne. I to zarówno z korzyścią zarówno dla twórców, jak i dla graczy.
Duet programistów tworzących studio Hipster Whale poinformował, że ich najnowsza produkcja, czyli Crossy Road, przyniosła im – bagatela – milion dolarów zysku tylko i wyłącznie z wersji wydanej na iOS. Wszystko to jest zasługą bardzo ciekawie skonstruowanego i maksymalnie nieinwazyjnego systemu, w ramach którego gracz, zamiast korzystać z mikrotransakcji, proszony jest o obejrzenie krótkich spotów reklamowych. W zamian za to użytkownik otrzymuje dodatkową porcję wirtualnej waluty, z kolei na konto twórców trafiają kolejne centy.
Miejmy nadzieję, że tropem ekipy Hipster Whale podążą wkrótce kolejni twórcy gier mobilnych – nie dość, że Crossy Road to po prostu dobra gra, to również uczciwie traktuje graczy i nie wyciąga z nich absurdalnych kwot pieniędzy. Sukces absolutnie zasłużony, a już wkrótce niebawem będzie on jeszcze większy – w końcu niedawno premierę miała także androidowa wersja tej produkcji.
źródło: pocketgamer
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.