Są takie gry, które z pozoru wydają się być kolejną nudną propozycją bez polotu, wykorzystującą zupełnie abstrakcyjny sposób na zainteresowanie rozgrywką potencjalnego klienta. Czasami jednak takie projekty zaskakują zdecydowanie in plus i jednym z takich przykładów już niebawem może okazać się Mini Metro – intrygująca gra strategiczno-symulacyjna autorstwa studia Dinosaur Polo Club.
Kto z Was pomyślałby, że ciekawym zajęciem może być… tworzenie siatki metra? Do tego postarają się nas przekonać autorzy Mini Metro, którzy postarają się pokazać, że kreowanie połączeń podziemnych kolejek może być zarówno absorbujące, jak i niesamowicie wciągające.
Zadaniem gracza jest, jak już wspomniałem, stworzenie siatki metra dostosowanych do potrzeb mieszkańców jednej z trzech znanych metropolii: Nowego Jorku, Paryża i Londynu. Zarządca podziemnego transportu musi baczyć nie tylko na ciągle zwiększający się popyt na usługi transportowe, ale i kierunki, w których rozwija się miasto. Z tego też powodu cały czas będziemy musieli dokonywać korekt w trasie poszczególnych linii, modyfikować układ tuneli i sprawiać, by przesiadka z linii na linię była jak najmniej inwazyjna i dostosowana do potrzeb mieszkańców. Rozgrywka ma toczyć się w trzech trybach: Commuter (nastawiony na osiągnięcie zadanego wyniku w jak najlepszym czasie), Scenic (sandboksie bez ograniczeń) oraz Rush Hour (najbardziej wymagający i testujący umiejętności gracza moduł). Oprawa graficzna tego tytułu jest bardzo minimalistyczna i przypomina plany siatki metra, które możemy spotkać na stacjach – to jednak może być zaleta gry.
Mini Metro wciąż znajduje się w fazie produkcji, ale twórcy ze studia Dinosaur Polo Club obiecują, iż dołożą wszelkich starań, by premiera odbyła się jeszcze w tym roku zarówno na Androidzie, jak i iOS. Trzymamy kciuki.
P.S. W sieci jest już wczesna wersja Mini Metro na PC i Maca – znajdziemy ją m. in. w serwisie Steam oraz na stronie producenta.
źródło: pocketgamer.co.uk
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.