W ostatnich latach przyjęło się stwierdzenie, iż to mężczyźni są typowymi graczami spędzającymi ze swoimi ulubionymi produkcjami długie godziny i nie skąpiącymi grosza na swoją pasję i hobby związane z grami wideo. Być może w odniesieniu do tytułów przeznaczonych na komputery osobiste lub konsole taka teza może okazać się prawdziwa, ale najnowszy raport firmy badawczej Flurry Analytics wskazują, że w przypadku gier mobilnych mamy do czynienia z odwrotną sytuacją. Tutaj rządzą kobiety!
Wyniki badań pokazują, iż kobiety spędzają aż 35% więcej czasu na gry mobilne niż płeć męska – ich ulubionymi gatunkami są gry o zarządzaniu, pasjanse czy produkcje polegające na braniu udziału w różnego rodzaju rozgrywkach hazardowych. Bardzo popularne wśród pań są również tytuły oparte na lub współpracujące z portalami społecznościowymi. Kobiety okazują się także bardziej skłonne do wydawania pieniędzy w trakcie zabawy – decyduje się na to blisko 1/3 więcej graczek niż graczy.
Żeby ukazać, jak wielkie różnice w kontekście preferencji gatunkowych dzielą panów i panie, wystarczy spojrzeć na najczęściej wybierane przez mężczyzn gry – są to strategie, shootery, sportówki, karcianki bitewne czy produkcje tower defense. Nie da się ukryć, że to bardziej ”hardkorowy” zestaw.
źródło: Flurry Analytics
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
A skąd „firma badawczea Flurry Analytics” ma takie dane ? Na podstawie ankiet czy przez deklaracje płci podczas rejestracji płci w GP ?