Niemal miesiąc temu informowaliśmy o tym, że Instagram przymierza się do zaserwowania użytkownikom reklam. Dziś tę informację oficjalnie potwierdza producent aplikacji. Wiadomo kto pierwsze będzie miał tę wątpliwą przyjemność reklamy oglądać oraz w jakiej formie będą one prezentowane.
Na pierwszy ogień pójdą użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych. To oni w ciągu najbliższych miesięcy będą oglądać przygotowywane przez Instagram reklamy. Jednak twórcy aplikacji uspokajają, że owe reklamy nie będą wyświetlane w formie denerwujących banerów, tylko świetnie wkomponują się w treści aplikacji.
Reklamowanie na Instagramie będzie polegało na tym, że między zdjęciami aplikacja będzie wyświetlać zdjęcia reklamujących się firm, które zresztą konto na Instagramie posiadają. Reklam ma być mało, mają być one prezentowane w wysokiej jakości i nie powinny rzucać się w oczy użytkownikom. Materiały reklamowe będzie można wyłączać, a jeżeli któraś z nich wyjątkowo zajdzie komuś za skórę, będzie można się na nią poskarżyć.
Nie wiadomo kiedy po Stanach przyjdzie pora na wyświetlanie reklam w Europie. Mimo wszystko, jeżeli opracowywany system reklam nie będzie zbyt natarczywy, to nawet ja nie będę miał nic przeciwko nim.
źródło: 9to5mac
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.