Deweloperzy Instagramu raczej nie zwykli dzielić się liczbą aktywnych użytkowników. Trend ten zmieniono dopiero kilka miesięcy temu. Według najnowszych doniesień ta sieć liczy sobie 150 mln aktywnych użytkowników. Autorzy aplikacji stwierdzili, że osiągnięcie takiego pułapu to idealny moment na wprowadzenie reklam.
Redaktorzy Wall Street Journal przeprowadzili mały wywiad z Emily White – dyrektorem ds. operacji biznesowych Instagramu – na temat najbliższej przyszłości aplikacji. Okazuje się, że firma planuje już w przyszłym roku rozpocząć sprzedawanie reklam w swojej aplikacji.
Nie będą to jednak uciążliwe komunikaty denerwujące użytkowników. Reklamy mają być dyskretnie ulokowane w takich miejscach jak chociażby okno Eksploruj. W aplikacji miałyby się reklamować rozmaite firmy, np. Coca-Cola. Jak zauważymy na stronie Nitogram50, wielkie koncerny mogą wiele zyskać dzięki reklamowaniu się w Instagramie, ponieważ na liście najpopularniejszych kont aż 13 należy do firm i mają one po przynajmniej milionie śledzących.
Mówi się, że Instagram, w przeciwieństwie do Facebooka, nie chce popełnić jakiejś reklamowej gafy zrażając sobie tym użytkowników. Reklamy miałyby być wprowadzane stopniowo i nie powinny wpływać na odbiór treści z Instagramu. Jednak jak one będą naprawdę wyglądać i czy faktycznie będą nas irytowały dowiemy się w 2014 roku.
źródło: TechCrunch
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.