Redakcja Venture Beat poprosiła rzecznika Google o komentarz po dzisiejszej konferencji Facebooka. Bez wątpienia każdy zauważył, jak bardzo elastyczny i otwarty jest Android, ale – jak słusznie zauważono – skutkuje to również możliwością przystosowywania produktu do potrzeb innych firm. Facebooka, przykładowo.
Nasza platforma zainspirowała powstanie setek różnych rodzajów urządzeń. Ostatnie działania pokazują otwartość i elastyczność Androida – główne czynniki, dzięki którym system stał się tak popularny. To istotna zaleta dla tych użytkowników, którzy chcieliby korzystać z rozbudowanej integracji z Facebookiem (…)
Przedstawiciel zaznaczył też, że Facebook Home dystrybuowany jest za pośrednictwem Google Play – a więc serca całego ekosystemu.
Czy to nie brzmi zbyt słodko?
Venture Beat sugeruje, że Google – mimo jednoznacznej odpowiedzi – może nie być szczególnie zadowolone z działań Facebooka. Po instalacji Home’a, użytkownicy mogą szybko zapomnieć, że mają do czynienia z systemem innej firmy. Launcher zupełnie zmienia wygląd i sposób działania telefonu, a jednocześnie wszędzie, dosłownie wszędzie można znaleźć logo społecznościówki.
Premiera Home’a już 12 kwietnia. Początkowo launcher będzie działać wyłącznie z niektórymi smartfonami od HTC i Samsunga.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.