Epic Citadel to aplikacja, która od początku swojego istnienia miała pokazać światu, jak wiele można wycisnąć z tabletów i smartfonów sygnowanych logo Apple. Produkt stworzony przez studio Epic Games bazował na autorskim silniku graficznym Unreal Engine 3, jaki miał oferować niespotykane dotąd wrażenia wizualne. W połowie 2011r., kiedy cytadela trafiła do sklepu App Store, pierwsi testerzy przecierali oczy ze zdumienia – urządzenie mobilne, którego grubość nie przekracza centymetra zdolne jest do wygenerowania grafiki ładniejszej i bardziej szczegółowej niż ówczesny, przenośny król – Playstation Portable.
Warto odnotować, że pierwszy z mobilnych tytułów firmy Epic trafił do Google Play, co jeszcze do niedawna wydawało się niemożliwe. Sam Tim Sweeney (CEO Epic) w rozmowie z Gizmodo wielokrotnie podkreślał, że właściciele smartfonów i tabletów z systemem operacyjnym Android nie mają co liczyć na premierę jakiegokolwiek z produktów Epic Games. Rosnące udziały w rynku zielonego robota zmusiły amerykańską firmę do zmiany polityki, dlatego możemy spodziewać się wydania obu części Infinity Blade w sklepie Play.
Epic Citadel stara się przypominać grę z widokiem pierwszoosobowym (FPP). Podczas zabawy jedynym zajęciem gracza jest przemierzanie sporych rozmiarów średniowiecznego miasta. Poruszamy się poprzez dotykanie opuszkiem palca ekranu dotykowego – do miejsca, w które klikniemy uda się nasz protegowany. Twórcy przygotowali dla nas również krótki benchmark mierzący wydajność urządzenia. Epic Citadel dostępne jest za darmo w sklepie Google Play i App Store.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
fajny benchmark, mam nadzieję że crytek też wyda swojego benchmarka na CE3 😉 41 FPS na hox