2016 rok zapowiada się fantastycznie dla fanów usług streamingowych. Najpierw do grona dostępnych dla Polaków dołączył Netflix a już niedługo amerykańskiej platformie zawtóruje Spotify. Funkcja wideo zbliża się wielkimi krokami!
Na tegorocznych targach CES 2016 w Las Vegas Netlflix wydał oficjalne oświadczenie, które spotkało się z aplauzem oraz ciepłym przyjęciem. Popularny, amerykański serwis streamingowy zwiększył swoją dostępność o kolejne 130 państw, w tym Polskę. Jeszcze w tym tygodniu drugi z serwisów, tym razem muzyczne Spotify ma zamiar udostępnić funkcję strumieniowania wideo. Premiera jest naturalną kontynuacją zapowiedzi twórców serwisu, który informowali o takiej funkcjonalności dobrych kilka miesięcy temu. Czas, który upłynął od maja 2015 roku był potrzebny, aby Spotify mogło dopracować wszystkie funkcje oraz zapewnić odpowiednią ilość zróżnicowanych treści dla każdego odbiorcy.
Według informacji przekazanych przez Wall Street Journal, twórcy Spotify w końcu zakończyli testy i jeszcze w tym tygodniu powinni uruchomić wideo dla wszystkich użytkowników. W zeszłym roku dowiedzieliśmy się, że funkcja na początku pojawi się w Wielkiej Brytanii, USA, Niemczech oraz Szwecji. Wygląda na to, że żadna z tych danych się nie zmieniła. Od samego początku z funkcji wideo będą mogli skorzystać użytkownicy wspomnianych państw. Na nasz kraj przyjdzie pora dopiero po jakimś czasie – na szczęście Spotify zdecydowało się na rozszerzenie dostępności a nie pozostawiło nas (jak zwykle) na lodzie. Od samego początku wideo ma być możliwe do odtworzenia na urządzeniach z zielonym robocikiem. Po upłynięciu kolejnego tygodnia użytkownicy iOS również będą mogli cieszyć się z nowej funkcji Spotify.
Filmy, które pojawią się w usłudze mają być krótkie tak, aby zbytnio nie nadwyrężać naszego pakietu oraz łącza internetowego. Co ciekawe, dla zainteresowanych osób pojawią się również dłuższe materiały, które lepiej będzie obejrzeć w domu lub wtedy, kiedy posiadamy nielimitowany transfer. Na początku wszystkie multimedia zostaną dostarczone przez ESPN, BBC, Comedy Central, Vice Media, Maker Studios czy chociażby MTV. Kolejne przecieki informują o tym, iż twórcy zdecydowali się również na stworzenie specjalnej serii materiałów, które będą związane z muzyką słuchaną na co dzień przez użytkowników. Podobnie jak i w przypadku dźwięków, w Spotify znajdziemy tematyczne playlisty z konkretnymi materiałami wideo.
Nowa funkcja ma być całkowicie wolna od reklam i skorzystać z niej będą mogły osoby zarówno z kontem Premium jak i bez niego. Szczerze mówiąc nie rozumiem faktu umieszczania takiej usługi na urządzeniach mobilnych i pozostawienia „komputerowej” odsłony serwisu na pastwy losu – tu akurat spekuluję, wideo może pojawi się w aplikacji dla Windows oraz OSX w późniejszym okresie czasu.
Na więcej szczegółów oraz informacji musimy jeszcze trochę poczekać. Mimo wszystko nowość zapowiada się naprawdę interesująco.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.