Google wprowadza interaktywne reklamy, które pozwolą użytkownikom na wypróbowanie konkretnych aplikacji i gier bez konieczności ich instalowania.
Według statystyk Google użytkownicy instalują na swoich urządzeniach mnóstwo aplikacji, których potem nie używają. Według zebranych danych ten przypadek może dotyczyć nawet 1/4 aplikacji. Amerykańska firma postanowiła temu zaradzić i ma zamiar wykorzystać interaktywne reklamy, które pozwolą jeszcze bardziej wypromować produkcje konkretnych developerów.
Trial Run to nowy format, który ma pozwolić na tworzenie reklam umożliwiających strumieniowanie gier jeszcze przed ich pobraniem. W tym przypadku jednak nie chodzi o formę reklamy a o w pełni grywalną część danej produkcji. Całość ma zostać stworzona w taki sposób, aby dać graczom maksymalnie 60 sekund na wypróbowanie interesującego ich tytułu.
Oprócz Trail Run, Google ma również zamiar wprowadzić standard HTML5 na urządzenia mobilne, które będą przystosowywane do konkretnej aplikacji. Interaktywna reklama powinna więc bez problemu pozwolić na sprawdzenie wszystkich lub wybranych przez autora funkcjonalności.
Na ten moment nowości są dostępne jedynie fazie testów. Nie wiemy kiedy nowa usługa oficjalnie trafi do wszystkich użytkowników.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.