Amerykańska firma ma zamiar na poważnie zająć się walką z reklamami, które wyskakują na smartfonach i tabletach podczas przeglądania internetu. Na pierwszy rzut oka pójdą wszystkie materiały pop-up, które zasłaniają użytkownikom treść.
Każdy wie, jak denerwujące mogą być reklamy, a szczególnie te z nich, które zazwyczaj pojawiają się po prostu znikąd. Reklamy pop-up lubią wyskakiwać i zasłaniać całą treść, często nie dając dostępu do praktycznie małego kawałka tekstu. Google chce więc walczyć z tym zjawiskiem i sukcesywnie będzie zmniejszać ranking w wyszukiwarce oraz nadawać tego typu witrynom niższą rangę.
Google otrzymuje setki sygnałów na temat witryn, które udostępniają reklamy pop-up jednocześnie próbując się pozycjonować. Jeżeli tego typu witryna ma najlepsze i najbardziej wartościowe informacje, to wciąż może pokazywać się w pierwszej kolejności w wynikach wyszukiwania. Nowa zmiana, o której wspomniałem powyżej ma sprawić, że strona z reklamami zejdzie na dalszy plan. Nawet kosztem promowanie nieco słabszej treści.
Gigant z Mountain View celuje tym samym w bezpieczeństwo użytkowników oraz zmniejszenie ich frustracji związanej z kompletnie niepotrzebnymi reklamami. To jest też kolejny zabieg, który wpłynie na algorytm Google’a. W ubiegłym roku amerykańska firma zaczęła bowiem robić ranking przyjaznych stron internetowych oraz zwiększyła rangi witrynom, które posiadają zaimplementowanie szyfrowanie. Obecnie nie wszystkie strony oferują wersje mobilne, a większość z nich nie jest nawet szyfrowana. Ranking wyszukiwarek to jednak ważna rzecz, na którą twórcy starają się zwrócić uwagę, a wyskakujące reklamy mogą być tylko i wyłącznie problemem.
Nowe zmiany mają wejść w życie już od początku przyszłego roku, bowiem stanie się to już 10 stycznia. Od tego momentu Google zacznie sukcesywnie obniżać rankingi stron z reklamami pop-up. I dobrze.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Mnie najczęściej reklamy od Google zasłaniają fragmenty tekstu czy fotografie na stronie 🙂
W końcu coś z tym zrobią