Kto z nas nie szukał objawów danej choroby w internecie? Robią to chyba wszyscy internauci. Od teraz amerykański gigant chce jeszcze bardziej uprościć znalezienie odpowiedniej informacji na temat schorzeń oraz problemów zdrowotnych.
Zazwyczaj podczas szukania danego schorzenia w internecie, łatwo znaleźć nieprawdziwe informacje oraz takie, które mogą przyprawić nas o ból głowy. Konkretne objawy nie muszą przecież od razu zwiastować choroby śmiertelnej i nieuleczalnej. Na oficjalnym blogu Google pojawiła się zapowiedź kolejnej aktualizacji mobilnej aplikacji wyszukiwarki. Ma być ona nastawiona na sugerowanie nam, jako wyszukującym odpowiednich, profesjonalnych i sprawdzonych sugestii lekarskich – wszystko to wyraźnie oddzielone od reszty wyników, a nie tak jak miało to miejsce do tej pory.
Po wpisaniu odpowiedniego hasła w pole wyszukiwania (najczęściej objawy choroby), użytkownik zobaczy poradę medyczną – oczywiście wszystko to po odpowiednim przetworzeniu oraz rozpoznaniu przez wyszukiwarkę. Nie będzie to co prawda wynik z linkiem do strony, jaki znaliśmy do tej pory, ale sugestie w formie oddzielnych, oznaczonych niebieskim kolorem kart. Na nich będą oznaczone dokładnie opisy jednostek wraz z objawami, a także wiele dodatkowych informacji takich jak proponowane leczenie czy też dane, na ile poważna jest ewentualna choroba i jak szybko warto by zwrócić się do lekarza po pomoc. Według Google, taka forma ma pozwolić na bardziej profesjonalną pomoc, bez konieczności narażania użytkownika na stres w związku z nietrafionymi informacji, które do tej pory mogła zwracać sama wyszukiwarka.
Każa karta zostanie opatrzona stosowną uwagą, iż te porady należy stosować z dystansem, a samo Google zaleca kontakt z lekarzem. Pojawi się w tym miejscu także informacja o pochodzeniu diagnozy – w tej kwestii gigant z Mountain View aktywnie współpracuje z chociażby Hardvard Medical School.
Aktualizacja, która przyniesie nowości pojawi się u użytkowników już za kilka dni – póki co tylko dla USA, jednak dostępność ma się zwiększać wraz z upływem czasu.
Niestety obecnie nic nie wiadomo na temat aktualizacji dla urządzeń z iOS.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.