Credit Agricole wdrożył swoją autorską aplikację mobilną. Serwis umożliwi korzystanie z rachunków osobistych, kart kredytowych i produktów oszczędnościowych.
CA24 Mobile to aplikacja, która w prosty i intuicyjny sposób pozwoli klientom banku Credit Agricole przenieść finanse do kanału mobilnego. W serwisie znajdziemy funkcjonalności i rozwiązania niezbędne dla mobilnie bankujących użytkowników. Dla Credit Agricole to pierwszy krok w budowie multikanałowego ekosystemu opieki finansowej dla klientów banku. Bank dużą wagę przyłożył do tego, by interfejs i UX aplikacji ułatwiały korzystanie z serwisu na każdym ekranie.
Prace nad aplikacją rozpoczęły się na interfejsie, który teraz nazywamy wersją 1.0. Charakteryzował się on podstawowymi listami produktów i wykorzystywał systemową nawigację oraz komunikaty. W tej wersji interfejs przypominał rozwiązania funkcjonujące już na rynku. Podczas pierwszych testów wprowadziliśmy kilka kosmetycznych usprawnień, ale jasnym stało się, że aplikacja będzie wymagała przebudowania i całkowitej zmiany wyglądu. Dlatego rozpoczęliśmy trójstronną współpracę nad nowym GUI, angażując w nią naszych ekspertów, dostawców oraz zewnętrznych specjalistów z branży rozwiązań mobilnych.
– Bartłomiej Dajer, dyrektor ds. New Business Development banku Credit Agricole.
Rozpoczynając prace nad zmianą interfejsu CA24 Mobile, bank jednocześnie prowadził pilotaż tzw. Family & Friends (F&F). Wzięło w nim udział ponad 200 pracowników banku, którzy są także jego klientami. Grupa testerów była bardzo zróżnicowana. Znaleźli się wśród niej kobiety i mężczyźni, młodzi i starsi, pasjonaci technologicznych nowinek oraz tacy, którzy od technologii raczej stronią, pracownicy na różnych stanowiskach z różnych departamentów i zespołów, korzystających z różnych urządzeń i systemów… Wnioski z F&F potwierdziły kierunek przygotowanych przez bank zmian. W konsekwencji klienci Credit Agricole już niebawem otrzymają aplikację z interfesjem określanym jako 3.0.
GUI 3.0 to niestandardowe podejście do wyglądu aplikacji. Wykorzystywane tło z miejskim motywem ma wskazywać na dostosowanie aplikacji do szybkiego stylu życia. Smaczkiem jest to, że przed zalogowaniem miasto widzimy jakby z daleka, a dopiero po wpisaniu hasła trafiamy do jego centrum, czyli tam, gdzie dzieje się najwięcej.
Przygotowując interfejs CA24 Mobile bank zrezygnował ze swoich firmowych kolorów. Wykorzystał białe logo, zachowując przy tym znajome odcienie w filtrze tła i elementach nawigacyjnych. Zdaniem przedstawicieli banku, wygodne i przyjemne korzystanie z aplikacji mobilnych to coś więcej niż kolory i grafiki, trzeba przyjrzeć się także aplikacyjnym elementom, poprawiającym User Experience.
W CA24 Mobile zasadnicza część nawigacji to znajome wszystkim „hamburger menu”, lecz do funkcji produktów dotrzemy już za pomocą znanego lepiej z iOS gestu „swipe”, który odkryje dodatkowe opcje. Z drugiej strony aplikacja wykorzystuje spopularyzowane przez Windows Phone menu kafelkowe, które znacznie ułatwia wybór interesujących nas funkcji dzięki dużym ikonom i podpisom. W samym systemie WP CA24 Mobile pozostaje wierna sprawdzającym się tam rozwiązaniom z panoramą na czele.
Po zalogowaniu na pierwszym ekranie „Moje Produkty” użytkownik znajdzie skróty, które może personalizować według wykorzystywanych przez siebie najczęściej funkcji.
Historię można zobaczyć na przejrzystej i czytelnej osi czasu, a odnaleziony na niej przelew ponowić lub odwrócić bez konieczności kopiowania danych odbiorcy. Rachunki w szczegółach mają prostą funkcję kopiowania numerów oraz dzielenia się nimi przez sms, e-mail czy wygenerowany QR kod. Pamiętać o ważnych zdarzeniach finansowych klientom pomoże z kolei funkcja dodania ich do kalendarza telefonu – w ten sposób aplikacja powiadomi o kończącej się lokacie lub nadchodzącym terminie spłaty karty kredytowej.
CA24 Mobile pomoże także użytkownikom znaleźć najbliższą placówkę bankową czy bankomat. Możliwość tę daje geolokalizacja. Dzięki niej klienci łatwiej odnajdą także punkty Klubu Rabatowego ze zniżkami. Wykorzystają do tego filtrowanie kategorii lub wyszukiwanie konkretnego sklepu lub adresu. Obecnie Klub Rabatowy banku Credit Agricole jest największym tego typu programem rabatowym w Polsce. Oferuje zniżki w ponad 10 000 punktów usługowo-handlowych, dużych ogólnopolskich sieciach oraz lokalnych sklepach czy restauracjach klientom, płacącym kartą Credit Agricole.
Warto zwrócić także uwagę na funkcję „Dziennik zdarzeń”. Tutaj klienci przejrzą wszystkie operacje wykonywane w aplikacji – od logowań (również nieudane próby), przez przelewy i zakładanie lokat, po wylogowania. Klientom, którzy zdecydują się na korzystanie z CA24 Mobile bank zaproponuje ofertę 2-miesięcznej lokaty mobilnej na kwotę 10 000 zł ze stałym rocznym oprocentowaniem 3%. Użytkownik będzie mógł założyć ją tylko z poziomu aplikacji.
Aplikacja CA24 Mobile jest dostępna na system iOS, Androida oraz Windows Phone.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.