Przyszedł i czas na RunKeeper. Aplikacja właśnie zmieniła swojego właściciela i wygląda na to, że program już niedługo będzie jeszcze lepiej monitorował naszą aktywność.
Asics to marka, która posiada swoją centralę w Japonii i od wielu lat dostarcza na rynek akcesoria sportowe, buty oraz ubrania przeznaczone stricte do treningu. Na jakość nie ma co narzekać, firma śmiało konkuruje z Adidasem oraz innymi gigantami zajmującymi się szeroko pojętym sportem. Wygląda na to, że Asics chce dołączyć do konkurencji nie tylko pod względem produkcji odzieży oraz akcesoriów – szef firmy ogłosił właśnie, iż marka zainwestowała i przejęła RunKeeper, popularną aplikację do monitorowania aktywności fizycznej użytkowników.
Asics w oficjalnej informacji zamieścił ciekawe słowa, które idealnie odwzorowują kierunek, w jakim rozwijają się sportowe marki oraz producenci sprzętów mobilnych. Jason Jacobs twierdzi, iż przedsiębiorstwa w przyszłości nie będą robić już tylko i wyłącznie produktów stricte fizycznych. Wraz z wearables, Asics chce stworzyć swego rodzaju „podróż” dla konsumenta, w której połączy zalety ubrania sportowego wraz ze specjalnym oprogramowaniem. Brzmi ciekawie, biorąc pod uwagę, iż monitorowanie sportu oraz pobijanie rekordów chyba nigdy nie znudzi się użytkownikom. W oświadczeniu zawarto również informację, iż rynek odnotowuje zwiększone zapotrzebowanie na aplikacje fitnessowe, co między innymi skłoniło Asicsa do inwestycji w RunKeeper. Drugim z argumentów jest chęć rozwoju swojej marki „biegowej”. Asics od wielu, wielu lat tworzy produkty, które są przeznaczone dla biegaczy i posiada w tej dziedzinie ogromne doświadczenie. Wymiana spostrzeżeń z programistami aplikacji może przełożyć się na nowe, lepsze funkcje – podobnie jak miało to miejsce u Nike.
Na ten moment RunKeeper pozostanie jednak w takiej samej formie, jaką znaliśmy dotychczas, od 2008 roku, kiedy aplikacja po raz pierwszy pojawiła się w Sklepie Play i App Store. Sam Jacobs zapowiada iż pod względem interfejsu oraz nowości przez najbliższy czas nic się nie zmieni – firma ma zamiar w taki sam sposób dbać o swoich użytkowników.
Przejęcie RunKeepera było procesem długofalowym, który trwał dla Asicsa kilka lat i opierał się głównie na mniejszych lub większych współpracach pomiędzy tymi dwoma markami. W 2015 roku jednak mogliśmy zaobserwować agresywne ruchy ze strony konkurencji: Under Armour przejęło Endomondo oraz MyFitnessPal a Adidas kupił austriackiego Runtastica. Japończycy nie chcieli być gorsi i praktycznie od razu przystąpili do otwartej walki ze swoimi konkurentami.
Obecnie nie pozostaje nam nic innego jak tylko czekać na kolejne zapowiedzi oraz nowości związane z najbliższymi planami Asicsa. Mimo wszystko można być zadowolonym – dzięki wspomnianej przeze mnie konkurencji na pewno będziemy mieli w czym wybierać.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.